• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка інструктора з фізичного виховання

Фізкультурно-оздоровча робота в закладі дошкільної освіти

/Files/images/imagesююю.jpeg

Можна багато говорити про користь фізичних вправ, закликати виконувати їх, але ефект буде незначним, якщо в оченятах хлопчиків і дівчаток не запалає вогник непідробного захвату. Дошкільнята наполегливо вимагають гри. Це їхня природа, їхнє життя. Тому впроваджуємо в практику театр фізичного виховання та оздоровлення дітей дошкільного віку, провідною ідеєю якого є ігровий стиль роботи. Ми працюємо за принципом: “Граючи – оздоровлювати; граючи – виховувати, граючи – розвивати, граючи – навчати”. Кожному заняттю і кожній вправі даю назву, взяту з реального життя, зрозумілу дошкільнятам. Діти швидко входять у пропонований образ і сприймаючи його, старанніше виконують рухи, проявляють волю, терплять утому. При цьому вони ще й отримують велику емоційну насолоду. Не забули і про ритмічну гімнастику. ЇЇ елементи вводимо будь-коли: під час гімнастики пробудження, на фізкультурних заняттях, в ході свят і розваг. Завжди дають дітям змогу не лише порухатись, а й дарує їм радість цього руху. Після такого рухливого відпочинку в дітей поліпшується настрій, загострюється увага, відновлюється працездатність. Подобаються малюкам спортивні ігри та вправи. Цікаво проходять у нас ігри з елементами змагання. Свої здібності та вміння вихованці демонструють під час спортивних свят і розваг. Тут жоден не буває глядачем, всі діти – учасники. Розуміємо, що забезпечити міцне здоров’я дітей неможливо без постійного зв’язку з сім’єю. Звичайно, всі батьки прагнуть бачити своїх дітей здоровими та життєрадісними. Ми пропонуємо анкетування, на основі якого можна буде з’ясувати, як організовується в сім’ї дозвілля, прогулянки. Цілеспрямована робота з фізичного виховання, система оздоровчих заходів сприяють покращенню фізичного розвитку дошкільнят, зміцненню їхнього здоров’я. Хочеться бачити втішні результати і в нашому дошкільному закладі. Малі усвідомлюють, від чого залежить уміння швидко бігати, легко і красиво ходити, бути стрункими, витривалими, терплячими. Наші вихованці життєрадісні й бадьорі. Ми впевнена, що вони потоваришують з фізичною культурою і спортом у школі і в подальшому своєму житті. Виховання міцного, фізично підготовленого підростаючого покоління є одним з найважливіших завдань в системі національної освіти. Сьогодні основною турботою всіх нас, дорослих, має бути прояв максимальної людяності, захист дітей, забезпечення їхнього конституційного права на здоров’я і повноцінне життя. Фізично здорова дитина – це здорова психіка, здорова духовність і достатній обсяг набутих знань.

/Files/images/2_div_krutit_krug.gif Гасло, яке стало головним: «… турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили». (В.О.Сухомлинський).

Особливу увагу приділяємо фізичному вихованню та оздоровленню дітей. Для вирішення поставлених завдань є всі необхідні умови: функціонує спортивна зала оснащена необхідним спортивним інвентарем, який відповідає санітарно-гігієнічним і педагогічним нормам та вимогам техніки безпеки. В кожній віковій групі є спортивні куточки для самостійної рухової активності. Вихователі всіх вікових груп вміло впроваджують на своїх заняттях нетрадиційні підходи до системи фізкультурно-оздоровчої роботи. В структурі заняття є дихальні вправи, корегувальна гімнастика, використання нетрадиційного обладнання. Не забуваємо і про сучасні нетрадиційні форми і методи оздоровлення: музикотерапія, танцювальна терапія.

/Files/images/fiz3.gif/Files/images/fiz5.gif/Files/images/fiz4.gif/Files/images/fiz7.gif/Files/images/fiz2.gif
Дошкільний вік охоплює період життя від народження до 7 років. Саме в цей період здійснюються найбільш інтенсивний ріст і розвиток найважливіших систем організму та їх функцій, закладається база для всебічного розвитку фізичних і духовних здібностей. Цей вік найбільш сприятливий для загартовування організму, оволодіння елементарними життєво необхідними руховими вміннями, гігієнічними навичками і т.д. Основою всебічного розвитку дитини в перші роки життя є фізичне виховання. Організовані фізкультурні заняття (в яслах, дитячих садках і сім’ї), а також вільна рухова діяльність, коли дитина під час прогулянок грається, стрибає, бігає і т.д., поліпшують діяльність серцево-судинної, дихальної та нервової систем, зміцнюють опорно-руховий апарат, покращують обмін речовин. Вони підвищують стійкість дитини до захворювань, мобілізують захисні сили організму. Через рухову діяльність дитина пізнає світ, розвиваються його психічні процеси, воля, самостійність. Чим більшу кількість різноманітних рухів опанує дитина, тим більші можливості для розвитку різних психічних процесів, тим повноцінніше здійснюється її розвиток. Тому, якщо даний період буде упущений у плані грамотного фізичного виховання, то надалі надолужити прогалини, усунути допущені помилки буде надзвичайно важко.
Найбільш загальними завданнями для дітей раннього та дошкільного віку є викладені нижче.

/Files/images/fiz1.gifОздоровчі завдання

1.Підвищення опірності організму впливу зовнішнього середовища шляхом його загартовування. За допомогою розумно дозованих оздоровчих факторів природи (сонячні, водні, повітряні процедури) слабкі захисні сили дитячого організму суттєво зростають. При цьому підвищується опірність простудним захворюванням (ГРВІ, нежить, кашель тощо) та інфекційним хворобам (ангіна, кір, краснуха, грип та ін.)

2. Зміцнення опорно-рухового апарату та формування правильної постави (тобто утримування раціональної пози під час усіх видів діяльності). Важливо звертати увагу на зміцнення м’язів стопи і гомілки з метою попередження плоскостопості, так як вона може суттєво обмежити рухову активність дитини. Для гармонійного розвитку всіх основних м’язових груп необхідно передбачати вправи на обидві сторони тіла, вправляти ті групи м’язів, які в меншій мірі тренуються в повсякденному житті, вправляти слабкі групи м’язів.

Необхідно також з ранніх років створювати у дитини уявлення про правильну поставу. Дієвим засобом попередження порушень постави: сутулості, асиметрії плечей і лопаток, а також сколіозів (захворювань хребта, що викликаються слабкістю м’язів спини і тривалим перебуванням тіла в фізіологічно незручних положеннях) – є фізичні вправи.

3. Сприяння підвищенню функціональних можливостей вегетативних органів. Активна рухова діяльність дитини сприяє зміцненню серцево-судинної і дихальної систем, поліпшенню обмінних процесів в організмі, оптимізації травлення і теплорегуляції, попередженню застійних явищ і т.д.

Фізична культура створює сприятливі умови для нормального функціонування всіх систем дитячого організму.

4. Виховання фізичних здібностей (координаційних, швидкісних і витривалості). У дошкільному віці процес виховання фізичних здібностей не повинен бути спеціально спрямованим по відношенню до кожного з них. Навпаки, на основі принципу гармонійного розвитку слід так підбирати засоби, міняти діяльність за змістом і характером і регулювати спрямованість рухової активності, щоб забезпечувалося комплексне виховання всіх фізичних здібностей.

/Files/images/fiz6.gifОсвітні завдання

1. Формування основних життєво важливих рухових умінь і навичок.
У дошкільному віці внаслідок високої пластичності нервової системи досить легко і швидко засвоюють нові форми рухів. Формування рухових умінь здійснюється паралельно з фізичним розвитком:
- до трьох місяців необхідно сприяти формуванню умінь піднімати й утримувати голову;
- до шостого місяця формувати елементарні рухи рук, вміння повзати, перевертатися зі спини на живіт, утримувати тулуб лежачи на животі з опорою на руки;
- до одинадцятого місяця необхідно навчити сідати, лягати, стояти і ходити, тримаючись за предмети;
- до першого року життя дитину необхідно навчити ходити;
- до третього року життя дитина повинна освоїти ходьбу, біг, лазіння;
- до четвертого року формують навички метання різних предметів, стрибки з висоти, лову предмета, катання на триколісному велосипеді;
- до п’ятого-шостого року дитина повинна вміти виконувати більшість рухових умінь і навичок, що зустрічаються в побуті і життя: бігати, плавати, ходити на лижах, стрибати, лазити по драбині вгору, переповзати через перешкоди і т. д.

2. Формування стійкого інтересу до занять фізичною культурою.Дитячий вік є найбільш сприятливим для формування стійкого інтересу до занять фізичними вправами. Але при цьому необхідно дотримуватися ряду умов.
Перш за все необхідно забезпечити доступність завдань, успішне виконання яких буде стимулювати дітей на більш високу активність. Постійна оцінка виконаних завдань, увага і заохочення сприятимуть виробленню позитивної мотивації до систематичних занять фізичними вправами.
В процесі занять необхідно повідомляти дітям елементарні фізкультурні знання, розвиваючи їхні інтелектуальні здібності. Це дозволить розширити їх пізнавальні можливості та кругозір.

/Files/images/image.gifВиховні завдання

1. Виховання морально-вольових якостей (чесності, рішучості, сміливості, наполегливості та ін.)
2. Сприяння розумовому, моральному, естетичному і трудовому вихованню.

Оздоровчі, освітні та виховні завдання хоча і є відносно самостійними, насправді тісно взаємопов’язані, а тому і вирішуватися повинні в обов’язковій єдності та в комплексі. Тільки в цьому випадку дитина набуває необхідну базу для подальшого всебічного, не тільки фізичного, але й духовного розвитку.
/Files/images/popovich.jpg

/Files/images/13.gif


Наша спортивна зала
/Files/images/DSCN1330.jpg/Files/images/DSCN1332.jpg
/Files/images/DSCN1329.jpg/Files/images/DSCN1328.jpg
/Files/images/IMG_20170410_151648.jpg

/Files/images/kangaroo_kickking_soccer_ball_hg_clr.gif

/Files/images/kangaroo_kickking_soccer_ball_hg_clr.gif

Кiлькiсть переглядiв: 1045

Коментарi